Courts Mammoth |
Malaysia |
|
Consumer reviews about Courts Mammoth |
fizryn
|
Dec 17, 2013
|
Berhati2 dengan Debt Collector Court Mammoth
Kepada mereka yang berurus niaga dengan Court Mammoth. Saya cadangkan jika ada Debt Collector yang menelefon mengugut untuk menyita barang, memaksa membuat bayaran dengan segera jangan la gabra. Tenang dulu kemudian suruh mereka email, fax atau sbagainya surat-surat yang berkaitan cth: surat tindakan dari mahkamah atau statement. Jika mereka tidak mahu bagi dan mengugat akan membawa polis bersama untuk menangkap jangan ambil peduli, mereka cuma gertak - polis tidak bekerja untuk mereka tapi berkhidmat untuk masyarakat. Kemudian pergi ke balai polis berdekatan buat report dan berikan no telefon yang mereka gunakan (mereka takan bagi nama mereka). Kalau boleh dapat no telefon peguam lagi bagus tapi jangan bual sangat dengan peguam sebab mereka ni kaki saiko nama pun peguam kalau ada perakam suara lagi bagus, rakam perbualan sebagai bukti. Kalau mereka cal lg, minta email mereka cakap nak email surat repot polis. Buat laporan polis cubaan mengugut / memaksa pembayaran tanpa sebarang dokumen. Saya ni pasal da terkena. Pesanan saya jangan percaya dengan waran sita sebenarnya tak wujud dalam masa 24 jam selalunya anda diberi masa oleh mahkamah dalam tempoh 7 hari++. Saya juga minta kementerian yang berkaitan memantau aktiviti peguam-peguam yang mengamalkan gansterlism atau mereka ni boleh di masukan kedalam list kongsi gelap dan samseng yang bertaraf corprate.
|
Ahmad Fazli
|
Nov 1, 2015
|
Courts Mammoth01114381232 Melaka, Malaysia
Complaints
Saya sangat tidak berpuas hati dengan pihak Courts . Kerana selalu sms saya tak kira masa , tengah malam sekalipun . Sms2 berunsur ugutan yang melampau . Hanya lewat bayar sahaja dah hantar sms ugutan . Nak sita barang2 , nak sita rumah ar , nak keluarkan nama pada akhbar ar . Apa semua nie . Nie ugutan yang melampau . Padahal hutang tak banyak mane pun . Kenapa nak kecih sampai macam nie sekali . Fikir ar masalah orang , jangan nak ugut saja kerjanya . Kewat bayar pun jadi isu ke ? Kalau tak bayar yelah jadi isu . Kata layanan courts baik saja . Kalau ugutab macam nie baik ke ??
|
eViLyNa
|
Nov 3, 2015
|
Courts Mammoth Debt Collector Mcm Haram
Saya pun salah seorang pelanggan Courts.. tahun 2013 saya pindah rumah baru n beli brg dgn courts. Jumlah RM9k, tp diorang x bg tau pun pasal interest bagai. so total kene byr balik RM24k and lagi satu beli washing machine RM700 tp kene byr balik RM2,300. Mengarut x? dah la tu, saya amik package 6 month free installment. Saya ada tanya diorang, kalau settle awal ada rebat x, diorang kata ada. Bile saya nak gi wat settelement, tetiba diorang kate x boleh sbb saya amik6 bulan installament. so saya kene byr full.. Kene lagi..
Lepas tu, saya ni dah naik malas layan msg2 dari Courts, ugut mcm Gangster.. Contoh
010-7778409 = !!SMPI 1PM MASIH TIADA BYR TUNGGAKAN PNUH COURTS! WARAN SAMAN KES IDXXX B'JLN SKARANG K'ATAS ANDA. (CABAR & TIPU)MKAMI SUDAH LALI CARA ANDA. UPAH TARIK/LEGAL JLN SKRG!
010-7856989 = OPERASI PENUTUPAN COURTS: RAJA (HEAD OF COLLECTOR). MASA TAMAT!KUTIP TUNGGKN PENUH RM450 CAS+BLCKLIST BANK, TARIK SERTA KERMH/PJBT HR INI. NAMA DLM JADUAL.
011-15187031 = FINAL COURTS : MASIH TIADA BAYARAN LAGI! MIN DUA BULAN UTK TANGGUH BYRN NOTIS BTL WARAN + CAJ RM400 BYR HARI INI HNYA DICWNGN SHJ UTK CLEAR NAMA.
Mcm2 lagi la.. dah la lain lain harga diberi nya... tau x sebenarnya berapa saya kene byr? RM183 tp ugut mcm hutang RM17k. Saje je malas byr, nak tgk sampai to what extend diorang nak ugut.
Please jgn sekali kali beli dgn Courts! Di ulang jgn sekali kali beli..... Bukan sbb ape, sbb customer svc diorang mcm haram!.
|
Nanurul
|
Jan 24, 2018
|
Salesperson kurang profesional dengan customer yang nak Cancel utk beli barang
Family sy ada survey utk beli handphone. Then utk phone pertama, lepas dah check sama ada lepas utk yg ansuran atau tidak, dpt result xlepas sbb gaji. Then saleperson cadangkan utk downgrade phone, so bayaran dlm rm200 utk 3 tahun. Then dtg kali kedua utk sign surat pertama (sbb dh tukar/downgrade brg) utk check balik lepas ke x.
Esoknya sy call balik saleperson tu utk minta cancel sbb rasa takut xbbaloi fon smpai 6ribu utk 3tahun n minta maaf skali sbb after fikir masak2 tpaksa cancel sebelum kot2 xdpt byr ke nnt. Layanan dh mula kasar n siap ckp menyusahkan dia la ape la. Sy tfikir, baru stage pertama, staff dh layan mcm tu. N bgthu nnt ade penalti kalau nk cancel.
Esoknya sy call cust service courts mammoth utk kepastian SOP pembelian n cara nak cancel.
Cust service explain:
Stage 1: Walk in branch utk bg dokument n nnt diorg akan check lepas x utk byr ansuran. Dlm masa 3hati bekerja nnt akan dpt SMS or call yg bgthu lulus or x. (so masa ni kalau nk cancel pun, sepatutnya xde penalti as per expalained by cust service)
Stage 2: walk in branch utk dpt 1 borg lg beserta TnC utk ape yg kite beli. Ada masa 10 hari utk fikir nl proceed or xnak. Should be masa ni fikir betul2. (jd, kalau nk cancel pun boleh lg time ni patutnya). Sy pun tfikir knapa salesperson layan pelanggan mcm tu ulang byk kali susahkan dia pdahal td kami baru di stage 1, cancel awal pun sbb xnak susahkan dia proceed lama2 then cancel last minute nnt lg susah.
Stage 3: kalau dh setuju dgn TnC td, dtg kedai utk sign full agreement, byr deposit kalau ade, n dpt brg or pos brg.
3 stages ni based on ape yg cust service explain by call. Tp kami baru smpai stage 1 n nak cancel. Kami tanya mcm mne nk cancel, kna walk in balik ke ape ke, dia bluetick je wsap. Last2 sy ckp balik 3stages td sbb nak tanya balik kna walk in x utk confirmkan, dia block wsap dah.
Salepersons patutnya layan cust profesional. Kami baru nk tanya psl cancel, awak dh ckp kasar2 n block wsap. Xtau la nk ckp ape.
|
|
Previous 1 Next |
|
|